Szczególnym wyzwaniem dla nauczyciela jest praca z młodszymi uczniami. Chodzi tutaj nie tylko o organizację czasu pracy, uwzględnienie właściwości rozwojowych każdego dziecka ale też o zastosowanie TIK. Przed planowaniem lekcji nie tylko z młodszymi ale na każdym etapie edukacyjnym nauczyciel powinien pamiętać iż zastosowanie TIK na lekcji jest tylko środkiem do osiągnięcia celu, pomocą dzięki której uczniom będzie łatwiej się uczyć. Samo wprowadzenie komputerów na lekcję nie załatwia sprawy, warto się zastanowić czy będzie on pomocą na lekcji w uczeniu się uczniów,czy tylko wymogiem nowoczesności. Przed wybraniem odpowiedniego narzędzia, które pomoże nam zrealizować cele lekcji warto zastanowić się cy uczniowie wiedzą jak korzystać z aplikacji, jak posługiwać się narzędziem które chcemy wprowadzić na lekcji. Kiedy nie jesteśmy tego pewni najlepiej sprawdzić to kilka dni przed zajęciami, aby lekcja nie polegała na nauce obsługi aplikacji tylko na efektownym jej wykorzystaniu w procesie uczenia się. W swojej praktyce często korzystam z TIK, nie tylko jako komputerów samych w sobie w celu poszukiwaniu, przetwarzaniu , porządkowaniu wiadomości ale z kilku aplikacji, które nam- moim uczniom i mnie najbardziej przypadły d gustu. Jedną z takich aplikacji jest LearningApps, która w atrakcyjny sposób wspiera uczenie się uczniów za pomocą interaktywnych modułów. Co ciekawe w czasie lekcji możemy korzystać z gotowych krzyżówek, zadań, rebusów itp. ale tez uczniowie po wcześniejszym założeniu konta przez nauczyciela i zalogowaniu się mogą samodzielnie tworzyć takie aplikacje i udostępniać je w Internecie dla wszystkich. Nieocenioną zaletą LearningAppsów jest możliwość wyboru poziomu trudności oraz kategorii aplikacji począwszy od astronomii na łacinie kończąc. Pamiętajmy tylko o wyborze języka, w którym chcemy korzystać z aplikacji i możemy działać!!

Kliknij aby wejść na stronę LearningApps

A jak to działa?

1.

za

2. 1. Wybierz swoją propozycję ćwiczenia

Dorota Kiełkowska

Leave Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *